ODJELI

Odjel zdravstvene, pojačane njege korisnika i pomoći i njege u kući

Ovaj odjel provodi kontinuirani rad sa specifičnim programom primarne aktivne i pasivne gerontološke zdravstvene zaštite i gerontološkom fizioterapijom. Plan i program provodi tim medicinskih sestara, njegovateljica i fizioterapeuta uz pomoć i suradnju osoblja DZ Osijek, HMP Osijek i KBC Osijek.

Voditelj: Ružica Kanisek, mag.med.techn.

Zdravstvena zaštita korisnika obuhvaća:

  • izrada individualnih planova zajedno s dr. stručnim radnicima
  • praćenje zdravstvenog i psihičkog stanja korisnika
  • dezinfekcija pomagala i rabljenog pribora
  • mjerenje tlaka i kontrola guk-a
  • pravilna i brza medicinska intervencija
  • osiguranje potrebnog medikamentnog i sanitetskog materijala
  • vođenje evidencija-o pružanju usluge njege, terapije, hospitalizacije,…
  • pružanje zdravstvene njege korisnicima

Provođenje radne i fizikalne terapije za polu pokretne i nepokretne korisnike Doma:

  • individualne i grupne vježbe, kineziterapija, elektroterapija, trening hoda s pomagalom,
    transfer kolica-krevet(stolica) i obratno

Vođenje brige o fiziološkim i higijenskim potrebama korisnika u stacionaru Doma:

  • Njega,hranjenje, pravilna prehrana, podjela terapija po uputi liječnika, prevencija komplikacija
    dugotrajnog ležanja, pratnja pri liječničkim pregledima – putem vizita  u stacionarnom i „kućnih
    posjeta“ u stambenom dijelu te  uz pratnju osoblja organiziranje  specijalističkih pregleda u
    Općoj bolnici ili Domu zdravlja

Stupnjevi zdravstvene njege u stacionaru ovise o kriterijima utvrđene funkcionalne onesposobljenosti smještenog korisnika. Rad medicinske službe ( sestara i njegovateljica ) prilagođen je prema potrebama korisnika u tri smjene tako da bude pokrivena kompletna zdravstvena zaštita u ustanovi kroz 24 sata dnevno. Smjenski rad zdravstvenih djelatnika određen je odlukom o organizaciji rada te o  početku i završetku radnog vremena.

U zdravstvene edukativne programe uključeni su svi radnici odjela za pojačanu njegu sa ciljem što kvalitetnije medicinske skrbi i praćenjem svih novina u zdravstvenim ustanovama. Prema dijagnozi i funkcionalnoj nesposobnosti korisnika određuju se i stupnjevi medicinske njege i fizioterapije.

Svi zdravstveni radnici na odjelu za pojačanu njegu educirani su i prepoznaju promjene kod starih ljudi koje nastaju kao posljedica bolesti i starenja te se prema tome u određenom trenutku mogu adekvatno i profesionalno odnositi.

Dnevna njega provodi se minimalno 4 puta dnevno, a prema potrebi i češće.

Edukacija:

  • edukacija zdravstvenog osoblja ( njegovateljica, fizioterapeuta i medicinska sestra )
  • održavanje stručnih sastanaka s osobljem
  • vođenje radne i zdravstvene dokumentacija

Odjel prehrane

Radi na održavanju kvalitete pripreme hrane i serviranja kroz:

  • izrada mjesečnih jelovnika ( tri vrste : standardni, dijetalni i dijabetičarski)
  • nabavka kvalitetnih živežnih namirnica
  • primjena zdravstvenih normativa za gerontološku prehranu
  • redovitu kontrolu kvalitete i kvantitete obroka
  • kontrolu sanitarnih iskaznica djelatnika
  • voditi brigu o zadovoljstvu korisnika prehranom i izborom jela
  • voditi brigu o uvrštavanju novih jela u jelovnike
  • vođenje brige o pohađanju tečaja higijenskom minimuma
  • redovito provođenje dezinsekcije i deratizacije

Voditelj: Mira Rupaner

Odjel pomoćno-tehničkih poslova

Obavlja svoju djelatnosti kroz:

  • redovito vođenje poslova zaštite na radu
  • redovito vođenje poslova zaštite od požara
  • vršenje nabavke potrebnog materijala za održavanje Doma
  • vođenje brige o tehničkoj ispravnosti vozila
  • održavanje centralnog grijanja, plinskih, vodovodnih i odvodnih uređaja
  • održavanje okoliša Doma
  • kontrola ispravnosti zgrade, opreme, strojeva i gromobrana
  • praćenje zakonskih propisa iz ove tematike, te primjena istih
  • održavanje čistoće zajedničkih prostorija i opreme u Domu
  • čišćenje soba i pripadajućih sanitarnih prostorija
  • pranje i glačanje posteljnog rublja
  • pranje i glačanje osobnog rublja korisnika

Voditelj: Sandra Belošević

Poslovi socijalnog rada, radne terapije i računovodstveno-administrativni poslovi

Program provode dvije socijalne radnice i radni terapeut.

Djelatnosti socijalnih radnica mogu se podijeliti na šest razina :

  1. Opće socijalne djelatnosti
  2. Individualni rad sa klijentima i korisnicima
  3. Grupni socijalni rad
  4. Suradnja
  5. Edukacija – stručno usavršavanje
  6. Evaluacija

Opće socijalne djelatnosti

  • prvi kontakt sa strankama
  • pružanje informacija o Domu
  • preuzimanje i kompletiranje dokumentacije
  • sudjelovanje u radu Komisije za prijem i otpust
  • korespondencija-obavijest budućim korisnicima u pismenom i usmenom obliku, razne informacije o prioritetima, vremenu čekanja, prijemu i otpustu
  • sudjelovanje u radu Stručnog vijeća;
  • sudjelovanje u organiziranju raznih manifestacija ( prigodne izložbe, koncerti i nastupi vanjskih suradnika, doček Nove godine itd.)
  • suradnja sa Centrima za socijalnu skrb
  • suradnja sa HZMO i HZZO

Individualni rad sa korisnicima

  • prijem i smještaj novih korisnika
  • premještaj korisnika ( rad sa korisnikom i članovima njihove obitelji)
  • vođenje stručne dokumentacije : osobnih dosijea, matičnih knjiga, svakodnevne evidencije
  • rješavanje konfliktnih situacija
  • suradnja sa obitelji korisnika
  • ostvarivanje prava na razliku troškova smještaja
  • ishođenje i pribavljanje osobne i druge dokumentacije ( zdrav-iskaznica i participacija, domovnica ,izvoda, prijenosa mirovina )
  • svakodnevna suradnja sa ostalim sudionicima procesa rada u Domu ( med. sestra, liječnik, uplata opskrbnine ,kuhinja …)
  • poslovi oko organizacije sahrane korisnika
  • rad s vanjskim  korisnicima

Grupni rad sa korisnicima

( Zajedno s radnim terapeutom i zdravstvenim osobljem )

  • vođenje grupnih sastanaka s korisnicima
  • pomoć i sudjelovanje u organizaciji proslava rođendana korisnika
  • raditi na stručnom pristupu rješavanja problema sa novim korisnicima
  • organizirati i sudjelovati na izletima i studijskim putovanjima.
  • sudjelovanje u Komisiji za prijem i otpust korisnika

Suradnja sa srodnim ustanovama

  • aktivni sudionici redovitih sastanaka stručnih radnika ( soc. radnika i radnika i okupacionih terapeuta), na nivou Slavonije i Baranje, u svrhu razmjene informacija i praćenja normative djelatnosti i stručne literature
  • suradnja sa srodnim ustanovama i institucijama u lokalnoj zajednici (centar za soc. skrb, HZZO i MIO…) .

Edukacija

  •  Djelotvoran socijalni radnik treba biti stalno uključen u edukaciju i prikupljanje novih informacija koje mogu koristiti njegovim korisnicima.
  • Sudjelovanje na seminarima, skupovima i susretima stručnih radnika.

Evaluacija

  • raditi na primjeni znanstvenih metoda u svrhu ocjenjivanja rezultata rada na svim segmentima socijalnih djelatnosti, tj. ocjenjivanje rezultata koji su postignuti radeći na svih pet razina, naprijed navedenih.